Sunday, June 30, 2013

HARI INI SAYA AKAN.....





Menjadi kuat sehingga tiada yang akan mengganggu ketenangan jiwa saya. Bercakap tentang kesihatan , kegembiraan dan kemakmuran kepada setiap orang yang saya jumpai

Menyuntik ‘perasaan istimewa’ kepada setiap kawan yang saya akan jumpa. Melihat sudut hikmah dari semua yang belaku dan menggunakannya sebagai ransangan untuk berjaya

Berfikir hanya kearah kebaikan,bekerja hanya ketahap terbaik dan mengharapkan yang baik-baik sahaja. Bergembira dengan kejayaan orang lain sama saperti kejayaan diri sendiri.

Melupakan kesilapan yang lalu dan menumpukan kejayaan akan datang. Sentiasa mempamirkan wajah ceria dan memberikan senyuman kepada setiap makhluk yang ditemui

Menumpukan sepenuh masa untuk memperbaiki diri dan ibadah sendiri , hingga tiada masa untuk memerhatikan kecacatan orang lain.

Berazam tidak akan runsing , terlalu mulia untuk marah, terlalu berani untuk takut dan terlalu gembira untuk menerima kehadiran masalah.

Berkeyakinan kuat atas diri sendiri dan mempamirkan dengan membantu insan  lain. Beriman penuh pada Allah dan meyakini pertolongan Allah selagi saya berada dijalan yang benar. InshaaAllah.


Quote of the day







No comments:

Post a Comment