Monday, June 10, 2013

SESALAN SEORANG MUSLIMAT








Aku memperjuangkan kebebasan
Tanpa mengetahui erti sebenar kebebasan

Aku izinkan dia memasuki hatiku
Tanpa menyedari ia kan memusnahkan imanku

Bercakap, berjumpa dan bercinta tak henti-henti
Rupanya dia sudah menjadi buah hati

Bermimpi supaya dia menghadiahkan sejambak bunga
Rupanya kegembiraan dikecap hanya sementara

Dia ku sangka kekasih dan teman
Tapi cuma  jadikan aku alat permainan



Aku sedar kesilapanku
Membuat hatiku sakit dan pilu

Aku bertaubat pada Allah
Yang selama ini aku endah tak endah

Sebagai muslimat martabtaku terlalu mulia
Pasangan dicari telah termaktub sejak dialam maya

Wahai bakal suami aku akan jadi muslimah pilihan
Aku memerlukan lelali yang dipandu Qur’an dan Iman

Sabarlah untuk bertemu , walau menunggu banyaknya masa
Kalau jodoh tidak kemana , walau dunia terpecah dua, jua


Quote of the day







No comments:

Post a Comment