Tuesday, June 25, 2013

RINTIHAN SEORANG BAPA





Wahai anak-anak , buah hati Papa .

Papa sudah beransur tua sekarang ....Mungkin Papa tidak secepat dulu untuk melakukan pelbagai kerja. Mungkin pendengaran Papa sudah berkurangan. Mungkin ada perkara-perkara yang yang memakan masa yang lama untuk diselesaikan. Mungkin Papa sakit, lenguh dan kejang dibeberapa tempat diserata badan, ia memakan masa untuk memulakan tugas-tugas harian. Mungkin juga kadang-kadang Papa nampak hampa dan kurang tumpuan . Fahamilah Papa dan bersabarlah dengan sedikit perubahan Papa ini.



Anak-anak Papa yang dikasihi , Papa mengasihi kamu semua dari saat belum menatap wajah-wajah kamu, sebelum kamu dilahirkan lagi. Persiapan demi persiapan dengan gembiranya telah dibuat sebelum kamu mendarat kedunia. Tidak kira masalah yang menimpa , Cuma kamu yang paling utama. Hingga tercatitlah senarai terperinci supaya tiada yang tercicir lagi :

1. BAJU – supaya kamu tidak kesejukan

2. TILAM –seempuk mungkin

3. SETOKIN – walaupun kamu belum boleh berjalan

4. BEDAK – supaya semua yang mencium bertambah sayang

5. BUKU – walaupun kamu belum kenal Alif

6. LOCENG DAN PERMAINAN – supaya kamu tidak sunyi

7. KELAMBU – supaya tidurmu tidak terganggu

8. LAMPIN – jenama terbaik yang Papa mampu

9. NAMA – manis disebut , mulia ertinya

10. AL QUR’AN – dibacakan sentiasa supaya kamu menjadi soleh dan solehah.

Kenanglah waktu-waktu gembira semasa kita bersama , maaf segala kekurangan yang Papa telah lakukan. Rasa ingin lebih lama untuk melihat kamu berjaya, tapi ...entah beberapa waktu yang Papa masih ada....

Quote of the day 



No comments:

Post a Comment