Saturday, May 11, 2013

FIKIRAN ORANG BERIMAN.




  • Setiap kali saya berasa hampa dan kecewa, saya akan gunakan perasaan tersebut sebagai tangga untuk menghampiri Allah.
  • Setiap kali saya disanjung dan dipuji, saya akan rasakan ia sebagai peringatan kasih sayang dari Allah.
  • Setiap kali saya keseorangan dan kesunyian, saya akan mengambil kesempatan tersebut bersendirian bersama Allah.

  • Setiap kali saya didatangi manusia atau dikelilingi mereka, saya akan mengambil kesempatan tersebut mengingatkan mereka kepada keagungan Allah.
  • Akhir sekali, bila maut menghampiri saya, bila sampai masa untuk menutup mata terakhir dan meninggalkan dunia buat selamanya, saya akan tersenyum dengan penuh harapan...Dan bersedia untuk bertemu Allah.
Terjemahan dari : Xenia Yasmin

Quote of the day :




No comments:

Post a Comment