Sunday, May 12, 2013

AKU JANJI




Akan menjadi kuat sehingga tiada yang akan mengganggu ketenangan fikiran. Sentiasa bercakap tentang kesihatan dan keamanan kepada semua orang yang ditemui.

 Akan meyakinkan semua sahabat yang mereka masing-masing mempunyai kelebihan. Juga sentiasa melihat terhadap semua keadaan dengan positif dan yakin semua kebaikan akan berlaku, insya-Allah.

Akan berfikir dan berusaha hanya untuk kebaikan dan hanya mengharapkan kebaikan. Bersemangat dan bersungguh-sungguh kearah mencapai kebaikan untuk diri sendiri dan untuk orang lain.

Akan melupakan kesilapan yang sudah-sudah dan melipatgandakan usaha untuk kejayaan akan datang. Sentiasa dalam keadaan gembira dan memberi senyuman kepada setiap makhluk yang ditemui.

Akan menumpu sepenuh tenaga untuk memperbaiki diri sehingga tiada masa untuk mengkritik orang lain. Terlalu berlapang dada sehingga tidak ada ruang untuk risau, terlalu matang hingga tiada ruang untuk marah, terlalu berani hingga tiada ketakutan dan terlalu gembira hingga tidak sempat untuk bersedih.

Quote of the day :


No comments:

Post a Comment