Tuesday, January 5, 2010

Kucing berkomunikasi


Pada satu pagi sebelum subuh saya sampai ke surau Alhikmah SS18 Subang Jaya , saya terus ternampak saudara Rosli salah seorang dari AJK surau sedang mencuci najis kucing diatas carpet.Sudahlah dia awal kesurau diuji Allah pula dengan najis kucing. Esoknya terdapat lagi tompokan najis kucing dikawasan sekitar najis semalam, berlarutan hinggalah empat atau lima hari. Tiba tiba sesudah kucing itu berhenti membuang najisnya didalam surau, Imam Umair pula terjumpa empat ekor anak kucing sudah mati didalam pejabat surau , dalam keadaan kering.Kemudian kami telah merumuskan kejadian itu begini:-


Kucing tersebut telah melahirkan empat ekor anaknya dalam pejabat surau, kemudian dia tidak boleh masuk semula sebab pejabat telah ditutup rapi. Apabila ibu kucing tidak boleh menyusukan anaknya dia membuang najisnya dihadapan pejabat surau, mudah mudahan manusia membuka pejabat tersebut, malangnya manusia tidak dapat memahami maksud kejadian tersebut.


Cerita ini mengukuhkan lagi perkara perkara yang kita selalu diajarkan seperti binatang boleh mendengar siksa kubur.


Lain kali kalau kita bertemu binatang dan serangga disekitar rumah cubalah ambil mesej yang positif. Kalau nyamuk menggigit kita jika kita sedang tidur , mungkin dia suruh kita bangun awal , solat malam dan lain lain. Kalau anjing menyalak waktu malam, mungkin dia menyuruh jiran setempat bangun untuk menyaksikan keindahan alam, kalau tikus selalu datang kerumah kita , mungkin menyuruh kita membersihkan rumah kita lebih kerap.Tapi kalau harimau atau gajah terserempak dengan kita didalam hutan janganlah sangka baik yang dia hendak solat berjemaah pula, jawabnya cabut........ sebelum kepala tercabut.

No comments:

Post a Comment