Wednesday, February 27, 2013

AKU TAHU AKU PATUHI






Seorang bertanya kepada Hatim al-As Asamm 

 “Apakah asas keyakinan anda pada Allah?

Jawab Hatim “ Ada empat asas : Aku tahu yang rezeki aku tidak akan dimakan oleh orang lain selain aku , jadi hati aku berasa tenang . 

Aku tahu yang orang lain tidak akan boleh beribadat untuk aku, jadi aku sibuk melakukan.

Aku tahu yang kematian akan  datang  dengan tiba tiba , jadi aku bersegera untuk melakukan tuntutan agama ku sebelum kematian menyambar.

Aku tahu yang aku tidak boleh lari dari pandangan  Allah , walaupun aku dimana mana jadi aku sentiasa malu padaNya”

Hatim Al-Asamm

Sumber terjemahan dari “Life is a Fading Shadow, oleh Abdul Malik bin Muhammad

Quote of the day

The sun may rise tomorrow , but you may not REPENT TODAY !

No comments:

Post a Comment