Thursday, January 17, 2013

VISA AKHIRAT




Alhamdulillah , kita masih diberi kesempatan oleh Allah untuk bertemu dalam ruang ini. Ruang yang saya gunakan memperingati diri dan keluarga saya . Pada waktu yang sama kalau ada apa apa kebaikan , diharap tuan tuan juga boleh mengambil manafaat darinya.

Tiap tiap hari kita terdengar , terbaca dan kadang kadang pergi menziarahi orang orang mati. Sebagai renungan tentang kematian , berikut di turunkan satu risalah tentang hakikat kematian. 

Walau apapun nama dan pangkat kita , akhirnya kita akan di panggil MAYAT. Walau apapun kereta mewah yang kita pandu , akhirnya kita akan di pandu didalam kereta JENAZAH .Walau apapun rumah yang kita duduki, akhirnya kita akan dibaringkan didalam KUBUR. Walau semahal manapun pakaian kita sekarang , akhirnya kita akan dipakaikan KAFAN . Walau sejauh mana perjalanan kita di dunia ini, akhirnya kita akan diberi satu VISA yang sama – VISA AKHIRAT . Setiap yang bernyawa akan merasai MATI . Semoga Allah menjadikan perjalanan kita mudah dan SYURGA sebagai DESTINASI. 


Quote of the day

“Happy moments – PRAISE ALLAH . Difficult moments – SEEK ALLAH . Quiet moments – WORSHIP ALLAH . Painful moments – TRUST ALLAH . Moment by moment – THANK ALLAH .”

No comments:

Post a Comment