Friday, January 24, 2014

PERGILAH KE NERAKA





Sedang dua orang ahli perniagaan berbual-bual dalam satu penerbangan , sepasang suami isteri Islam duduk di barisan hadapan mereka. Ahli perniagaan tersebut sengaja nak menyakitkan hati mereka lalu berbual dengan kuat.

“Bos aku nak hantar aku ke  Arab Saudi” kata peniaga pertama “tapi aku tak mau pergi kerana terlalu banyak orang Islam di sana”

Pasangan Islam tadi terdengar perbualan itu dan terasa tidak selesa . 

“Oh ya ? Bos aku nak hantar aku ke Pakistan , aku tak mau juga , terlalu ramai orang Islam di sana” katanya dengan tertawa.

“Satu ketika aku di suruh ke Indonesia , aku tolak sebab kat sana pun ramai orang Islam, merata-rata ada saja orang Islam”

“Memang betul” kata seorang lagi, “dulu aku ke Perancis , terserempak juga dengan puak-puak Islam tu” ketawanya sinis.

Sudah tak sabar mendengar sinis yang membenci orang-orang Islam tersebut, pasangan Islam tersebut menoleh ke belakang dan menjawab dengan sopan , “Mengapa kamu berdua tak pergi ke neraka ,kat sana tak ramai orang Islam” katanya dengan sinis.

Sekian terima kasih.







No comments:

Post a Comment