Friday, November 22, 2013

DOA YANG INDAH , DAN JAWAPAN YANG LEBIH INDAH





Aku memohon Allah membuang tabiat ku yang buruk
Allah kata , tidak
Aku tidak akan membuang tabiat burukmu ,
Tetapi kamulah yang mesti meninggalkannya

Aku memohon pada Allah supaya memulihkan emakku yang cacat.
Allah kata, tidak
Rohnya tidak cacat, cacat jasadnya cuma sementara

Aku memohon Allah memberi aku kesabaran
Allah kata, tidak
Kesabaran adalah hasil dari ujian, ia bukan pemberian tetapi pembelajaran dan pengalaman.

Aku memohon Allah kegembiraan
Allah kata , tidak
Aku beri kamu keberkatan , kegembiraan kamu tafsirlah sendiri

Aku memohon  Allah menjauhi kesakitan
Allah kata, tidak
Kesakitan menjauhkan kamu dari dunia dan merapatkan kamu kepadaKu

Aku memohon Allah meningkatkan semangatku
Allah kata tidak
Kamu mesti meningkatkan semangat mu sendiri
Tetapi aku akan beri kamu petunjuk supaya ia berhasil

Aku memohon Allah semua perkara-perkara yang boleh membuat aku menikmati
Kehidupan
Allah kata , tidak
Aku akan beri kamu KEHIDUPAN supaya kamu dapat menikmati segalanya



KEPADA SEMUA PERKARA NEGATIF YANG KITA FIKIRKAN ALLAH ADA JAWAPAN POSITIF SEBAGAI PENYELESAIAN

Kita kata : Tak mungkin
Allah kata : Semua masalah ada penyelesaian

Kita kata : Aku terlalu penat
Allah kata: Aku akan beri kamu kerehatan

Kita kata: Aku tidak mungkin teruskan
Allah kata : RahmatKu amat mencukupi

Kita kata : Aku tidak dapat bayangkan penyelesaian
Allah kata: Aku akan bombing langkah-langkah kearah penyelesaian
Kita kata: Aku tak boleh buat
Allah kata: Kamu boleh lakukan lebih dari itu

Kita kata: Aku tidak kuat iman
Allah kata: Aku telah beri semua orang keperluan keimanan masing-masing

Kita kata: Tidak ada orang mengasihi aku
Allah kata: Aku mengasihi mu

SEMOGA ALLAH MEREDHAI SEMUA KITA SESAMA ISLAM – In shaa Allah

Terjemahan dari : dailyhadith.com.uk

Terima kasih atas perhatian dan masa anda.



 Quote of the day







No comments:

Post a Comment