Wednesday, April 30, 2014

MENGAPA AKU ?




Arthur Robert Ashe salah seorang pemain Tennis Wimbledon yang tersohor. Dia telah sakit tenat (AIDs ) . peminat dari seluruh dunia telah mengirimkan surat sokongan moral dan banyak yang bertanya “ Mengapa Tuhan memilih kamu untuk menerima sakit yang kronik itu ?”

Soalan ini di jawab Arthur ke seluruh dunia. 

Umur 5  tahun Arthur mula belajar Tennis.

50  lagi anak-anak setempat turut belajar Tennis. 

5  anak setempat  terpilih belajar Tennis secara Professional.

50,000 penonton datang menyaksikan mereka bermain.

5,000 mencapai ‘Grand Slam’

50 sampai ke Wimbledon

4 sampai ke separuh akhir  atau 

2 ke ‘ Final’


Semasa aku memegang piala kemenangan , aku tidak pernah bertanya ‘Mengapa aku jadi juara” 

Dan hari ini semasa kasakitan mengapa aku mesti merungut , mengapa aku yang kau turunkan ujian wahai Tuhan ?

Bersyukurlah kepada Allah atas 99.99% kebaikan yang kita terima dalam kehidupan. Ucapkanlah Alhamdulillah.

Terima kasih pada anda semua .Terima kasih.






No comments:

Post a Comment