Friday, April 25, 2014

SANGKA BAIK TERHADAP ALLAH





Tadi saya terbaca satu puisi yang mudah tapi penuh makna . Saya rasa saya ingin berkongsi puisi tersebut bersama anda semua yang saya petik dari yoraanastasha.tumblr.com 

Ketika aku meminta pada Allah setangkai bunga segar,

Dia beri aku kaktus berduri…


Ketika aku meminta pada Allah binatang yang lucu dan cantik,

Dia beri aku ulat berbulu…


Aku sempat sedih, protes dan kecewa…

Namun kemudian kaktus itu berbunga sangat indah,


dan ulat itu pun berubah menjadi kupu-kupu yang cantik…


Itulah jalan Allah SWT..

Indah pada waktunya..

Allah tidak memberi apa yang kita inginkan,

namun memberi apa yang kita perlukan..

Kadang kita sedih dan kecewa,

tapi jauh di atas sana, Dia sedang merencana yang terbaik untuk kehidupan kita…

Sentiasalah bersangka baik terhadap Allah.  Saya doakan semoga kita semua sentiasa di beri petunjuk dan ketenangan oleh Allah SWT. 

Terima kasih atas penyertaan anda .







1 comment:

  1. Salam Tuan, benar sekali kerana Allah menduga kita bukan kerana Dia mahu menyusahkan diri kita tetapi Dia ingin mengetuk hati-hati kita yang terlalu leka....

    ReplyDelete