Saturday, August 17, 2013

HADIAH




Selalunya saya menghadiahkan buku bagi pasangan yang baru kahwin. Tajuk-tajuk buku tersebut selalunya adalah di sekitar cara seni atau amalan dalam mendirikan rumahtangga . Petang tadi saya tercari-cari buku yang saya telah beli untuk sepasang pengantin , tapi tak tahu entah kemana. Sebaliknya saya terjumpa buku yang dah lama saya beli bertajuk “501 Ways To Boost Your Child’s Self- Esteem” oleh Dr. Robert D. Ramsey. Buku ini amat mudah untuk dibaca dan tidak jemu jika diulang-ulang.

Saya ingin berkongsi fakta yang ke 370. Perkara ini elok sangat digalakkan supaya menjadi hadiah untuk anak-anak kita.
.


370 – Ransang anak-anak  anda untuk belajar bahasa asing pada umur muda. Lebih baik jika anda sama-sama belajar dengan mereka. 

Dengan bahasa tambahan ini anak-anak akan lebih berkeyakinan dalam pergaulan dan juga pekerjaan satu hari nanti. Cubalah , terima kasih.


Quote of the day



No comments:

Post a Comment