Tuesday, May 27, 2014

DOA MELUPAKAN TEMAN WANITA




Pada suatu hari , seorang lelaki yang telah bertaubat membuat panggilan kepada satu rancangan ‘soal jawab ugama’ dalam satu stesyen radio:

Ustaz : Apa yang boleh saya bantu ?

Pemuda : Saya baru sahaja bertaubat atas dosa-dosa yang telah dilakukan , tetapi tidak boleh melupakan teman wanita saya. Boleh kah ustaz berikan doa supaya saya  mudah melupakan dia. ?

Ustaz : IshaaAllah , Katakanlah : Ya Allah letakkanlah Iman dihati saya. Letakkan Iman dihadapan , dibelakang, dikiri dan dikanan saya. Letakkanlah Iman bersama saya siang dan malam.

Pemuda : Tapi ustaz.....

Ustaz : Tapi apa anak muda ? 

Pemuda ; Tapi nama teman wanita saya itu Iman , ustaz

Ustaz terkejut dan tidak dapat menahan ketawanya hingga mengeluarkan air mata.

Awas apa yang anda pinta. Terima kasih atas kesudian mengikuti sesuatu yang agak ringan malam ini.

Sebelum berpisah sila ikuti ceramah pendek Ustaz Azhar Idrus berkaitan ‘taubat’










No comments:

Post a Comment