Monday, May 5, 2014

ALHAMDULILLAH – HARI JADI SAYA



 

Alhamdulillah hari ini , 5hb May  adalah hari ulangtahun kelahiran saya. Kita terlalu sibuk dengan dunia , hari ini saya cuba untuk berbicara dengan Allah buat seketika  memohon keampunan daripadaNya:

1. Hari ini Engkau telah memberkati kehidupan bagiku ke tahun baru .

2. Hari ini Engkau telah mengizinkan aku ke tahun baru , bergembira bersama keluarga ku.

3. Hari ini Engkau telah mengizinkan aku bermandi cahaya kasih sayangMu.

4. Ya Allah Ya Tuhanku , ampunilah aku kerana pada tahun- tahun yang berlalu aku mungkin terkeluar dari landasanMu

5. Ya Allah Ya Tuhanku , ampunilah aku kerana akhlak buruk yang ku tunjukkan di atas keindahan pemberianMu

6. Sekarang aku merentasi tahun baru dalam kasih sayangMu , aku mohon keberkatan dalam perjalananku !

7. Berkatilah  perjalananku , berkatilah waktu-waktu ku , berkatilah  amalan ku. 

8. Ya Allah , jadikanlah tahun-tahun mendatang lebih baik dari tahun yang lalu.

9. Ya Allah Ya Tuhanku , ampunilah dosa-dosa dan perbuatan yang melampau yang aku telah lakukan.

10. DAN JIKA PERJALANAN HIDUP AKU AKAN BERAKHIR PADA TAHUN YANG BARU INI, TOLONGLAH YA ALLAH , YA TUHAN YANG AKU KASIHI......

11. Izinkanlah aku bertemu denganMu dengan wajah yang riang dan gembira.

12. Izinkanlah aku memasuki syurgaMu kekal selamanya.

13. Izinkanlah aku bertemu keluargaku dengan segala nikmat dan keindahanMu

14. Atas namaMu Yang Maha  Esa , aku memohon segala ini kepadaMu Ya Allah. Amin !

Maaf kerana mengajak anda membaca rayuan saya kepada Allah Yang Maha Kuasa, mudah-mudahan ia menjadi renungan kita bersama . Terima kasih yang tidak terhingga dari saya.







No comments:

Post a Comment