Wednesday, March 24, 2010

AKU PANCIT


Sejak kena stroke selama tiga minggu menulis pun jarang jarang, kadang kadang . Itulah sebabnya kita kena manafaatkan waktu sihat sebaik mungkin . Tiga hari yang lalu saya di ziarahi seorang sahabat yang pakar dalam 'acupunture' . Beliau menawarkan saya perkhidmatan acupunture supaya mudah mudahan stroke saya akan pulih.

Tiap tiap hari badan saya di cucuk dengan beberapa jarum kadang kadang bilangannya mencecah 25 batang . Nampak operasinya sakit tapi matlamatnya untuk memulihkan , kerana kata sahabat saya Tuan Hj Halim apabila sesuatu tempat itu menjadi sakit 'antibodies' akan berkumpul mempertahankan tempat tersebut dan berlakulah pengaliran darah yang lebih baik.

Malangnya terdapat ibubapa sekarang ini terlalu memanjakan anak anak atau kadang kadang hingga 'merajakan' anak anak semata mata untuk mempastikan keputusan akademik anak anaknya mencapai tahap cemerlang . Anak anak yang bercanggah akhlaknya dengan agama pun dibiarkan sahaja . Betul juga kata peribahasa yang mengatakan sayang anak tangan tangan kan . Saya mengingatkan diri saya dan tuan tuan dalam mendidik anak anak kejayaan akhirat mestilah di utamakan , insyaAllah kejayaan dunia akan mengikut .

Kata kata nasihat yang kadang kadang bunyinya menyakiti pendengaran anak anak kita satu hari akan menjadi ubat bagi mereka . Berilah mereka jarum jarum nasihat sebelum mereka hidup bermaksiat. Sekian Terima kasih.

1 comment:

  1. dah cuba bio-disk... semalam tengok slide macam mana pelbagai penyakit boleh disembuhkan menggunakan energized water n suluhan...

    ReplyDelete