Tuesday, March 9, 2010

AKU TAK TAHU


Semasa saya mendapat stroke ,sebagai musibah dan peringatan dari Allah , ramai sahabat sahabat datang menziarah sebagai tanda simpati dan siraturrahim . Salah seorang sahabat membawa sebotol ubat yang di perbuat dari pokok semalu yang boleh membersihkan pembuluh darah , katanya . Kalau lah saya jumpa pokok ini di kawasan rumah atau di keliling surau sudah pasti saya akan mencabut dan membuang pokok itu jauh jauh. Pokok semalu ini bukan saja mempunyai duri yang tajam tetapi boleh juga mendominasi satu satu kawasan dengan cepat . Begitulah kita yang mempunyai sedikit ilmu ini sentiasa menghukum sesuatu dengan nilai tersurat ( face value ) , sahaja .

Baru baru ini saya terlihat dalam rancangan OPRAH WINFREY SHOW satu penemuan oleh seorang doktor di Amerika . Penemuan itu dikatakan boleh mengurangkan risiko penyakit resdung . Alat itu digunakan memasukkan air kedalam satu lubang hidung dan keluar mengikut lubang hidung yang kedua . Perbuatan itu samalah seperti kita memasukkan air kedalam hidung semasa mengambil wudhu' . Mereka begitu gembira dengan penemuan itu sebaliknya berapa orang dari kita yang mengamalkan perbuatan sunat itu. Oleh itu saya menyeru semua umat Islam untuk beramal dengan perintah Allah dan meninggalkan segala laranganNya, PASTI Allah akan memberi kita kebaikan didunia dan kebaikan di akhirat.

Di radio IKIM pula saya terdengar tiga pakar membuat 'research' tentang kebaikan pergerakan dalam solat. Salah seorang dari penyelidik itu ialah seorang berbangsa Cina yang bukan beragama Islam . Banyaklah penemuan penemuan telah di temui terutama dalam bidang saraf. Terlalu banyak untuk di perkatakan di sini , memadailah saya mengatakan salah satu kehebatan orang yang kerap bersolat , termasuk solat solat sunat ialah amalan ini boleh menguatkan anggota sex lelaki. Banyaklah bersolat tapi niatkanlah semata mata kerana Allah .Apa apa kebaikan lain yang didapati adalah bonus dari Allah, InsyaAllah .

No comments:

Post a Comment