Friday, March 5, 2010

JATUH !

Pagi semalam ( 4/3/10) sesudah mandi saya pun hendak ke surau menunaikan solat subuh. Semasa membuka kereta saya tiba tiba terjatuh ke lantai. Saya bangun dan terjatuh lagi. Saya menjerit meminta tolong pada isteri memapah saya ke dalam rumah. Anak anak di bangunkan segera kerana mereka akan berjalan kaki ke sekolah.
Semasa mereka hendak meninggalkan rumah saya memeluk Liyana dan Ayuni sambil bercucuran air mata, terasa seolah olah saya tidak akan berjumpa dengan mereka lagi. Lebih kurang jam sepuluh pagi anak saya yang sulung Muzri datang kerumah sesudah mengambil cuti pada hari tersebut. Isteri saya Rosnah pun nampaknya memberi layanan yang lebih baik dari hari hari biasa .
Oleh kerana badan saya seolah olah hampir lumpuh sebelah kanan , maka saya terpaksalah baring keseluruhan hari sambil membatalkan beberapa temujanji yang telah diatur sebelum ini. Patutlah Allah sentiasa mengingatkan kita supaya selalu mengingati Dia kerana sihat dan sakit , hidup dan mati adalah seperti padam dan nyalanya lampu di rumah kita .
INILAH PERINGATAN DAN INILAH BAYANGAN MAUT AGAKNYA.
Harap pembaca mendoakan kesihatah saya pulih semula . Terima Kasih.

1 comment:

  1. we will always pray for u. tadi dapat berita ini dari yunus tapi tak sempat pulak minta address. Berat telinga mendengar berat lagi badan menanggung. But Allah knows better. I believe what we have at the moment is His best gift- pain or gain.

    ReplyDelete