Thursday, January 20, 2011

ANUGERAH SKRIP TERBAIK

Semalam saya terbaca satu tajuk artikel disebuah akhbar - "Saya memegang lelaki semata-mata kerana skrip". Maksudnya dia seorang pelakon yang juga isteri orang berpeluk-peluk dengan lelaki atas arahan pengarah drama. Tapi, ada lagi satu "pengarah"yang paling agung dan mempunyai "skrip" yang tidak boleh dicanggah langsung walaupun satu titik ataupun koma. "Pengarah" agung ini mengatasi segala arahan di dalam semesta ini dan skrip yang agung ini ialah skrip yang paling mutlak.

Pengarah "Agung" tersebut tak lain dan tak bukan ialah Allah s.w.t dan skrip yang dimaksudkan ialah Al-Quran. Semua arahan ibu atau bapa, suami atau isteri, maharaja atau maharani, akan terbatal kalau ianya bertentangan dengan arahan Allah. Malah skrip yang dimaksudkan, Al-Quran itu bukan sahaja salah jika tidak diikuti, malah dengan sedikit sangsi kepadanya boleh kepadanya boleh menjadikan manusia terkeluar dari Islam.

Oleh itu lain kali, hati-hatilah bila mengikut arahan dan mengikut skrip, pastikan ia tidak bertentangan dengan arahan agung Allah dan skrip agung Al-Quran. Takut-takut makan tak habis menanggung dosa di akhirat nanti.

No comments:

Post a Comment