Tuesday, April 21, 2015

DARI CEMERLANG TERUS MALANG BAHAGIAN 7




Pegawai Perhubungan Awam yang baru pun sibuk menjalankan tugas. Segak bergaya, dengan tali leher dan pakaian kemas- mempamirkan satu keterampilan yang amat berbeza. Ramai yang berselisih dengan beliau, lalu tanpa menyapa, sebab sudah tidak mengenali beliau lagi.

Pihak pengurusan Hotel pula telah mengetahui latar belakang pegawai tersebut, yang pernah belajar di US dan tinggal di sana selama enam tahun.

Segala-galanya tidak sudah tidak menjadi rahasia lagi. Pihak Pengurusan memberi ruang kepada Pegawai Perhubungan Awam yang barunya untuk mempamirkan segala lulkisan beliau semasa di US dulu.

Di Pameran inilah beliau bertemu semula dengan sahabat lama beliau semasa disekolah menengah, dan akhirnya ‘MERAWIKAN’ ( menyampaikan) cerita ini kepada saya.

Mereka kerap berjumpa mengenang kisah lama, kadang-kadang dari selepas solat Isyak hinggalah ke jam satu pagi.Satu drama hidup, kisah benar dan berakhir dengan ‘happy endings’ .

Esok kita akan cuba mencari beberapa pengajaran dari kisah benar ini untuk dijadikan ikhtibar. InshaaAllah. Terima kasih.

No comments:

Post a Comment