Sunday, February 13, 2011

SELIPAR. (KASUT GETAH)


Dulu-dulu bila kita pakai selipar berlainan warna, tentu berasa malu. Sama ada dikatakan kita memakai selipar curi atau tak ada duit nak beli selipar baru, hingga terpaksa memakai selipar yang berlainan warna campuran selipar lama. Tapi sekarang selipar yang berlainan kiri dan kanan adalah satu trend. Siapa yang set trend ini? Designer, peniaga-peniaga dan orang-orang yang berkepentingan atas sesuatu sebab.

Hidup kita zaman ini nampaknya ditentukan oleh orang lain. Pakaian ditentukan pleh "Fashion Designer". Perabot, rambut, bacaan, rumah, dan lain-lain semua ditentukan oleh "Designer" masing-masing.

Tapi yang leboh teruk lagi ada satu 'Grand Designer" yang menentukan cara kita berfikir. Inilah apa yang dikatakan sebagai serangan. Serangan ini selalu dilakukan orang-orang kafir melalui TV dan kebudayaan, macam-macam rancangan juga tidak bernilai dan tidak berfaedah. Malangnya penerbit-penerbit program tempatan telah juga bersama-sama menyerang Islam, memperlekeh dan lebih teruk lagi menyalahkan Islam dalam banyak aspek. Contohnya orang-orang yang berserban, berjubah atau wanita yang menutup aurat digambarkan sebagai orang jahat, pemalas, dengki, memecah belah masyarakat, dan lain-lain.

Oleh itu, saya mengajak semua pembaca kalau nak selamat dunia dan akhirat, ajaklah anak-anak, keluarga, masyarakat, dan umat seluruhnya supaya menggunakan satu "Designer" sahajaiaitu "Designer" alam ini - Allah. Pakaian kut design Allah. Hiburan ikut design Allah. Makan, minum, pergaulan, ekonomi, interaksi antara kaum, antarabangsa, dan lain-lain semuanya menggunakan satu design. Design Allah melalui arahan Islam.Siapa yang tidak mengikut design Allah PASTI tidak akan selamat didunia dan di akhirat. Tuan, puan yang dikasihi, bertindaklah sekarang.

No comments:

Post a Comment